Selamat Datang ke blog Syeera... Hai! BTW, sekarang masih RAMADHAN right? so.....! SELAMAT BERPUASA... Moga kita dapat memperbanyakkan amalan kita bersama yer readers...

09 April 2014

.asasi sains fizikal unimas.


to dearest sis n bro...
yg tgh xtau nak pilih asasi mana satu tuh...
come join us...
in UNIMAS....
seriyesly bestttt!
x tipu...

a month before graduates as foundation student...
korang3 yang kat luar tuh...
nak tau ape istimewanya dok sarawak ni???

ahaha

1. cuaca x sama mcm semenanjung ~
kat sini bila sana musim hujan... sini panas...
tapi x der lah melampau sgt...
pastu kat sini x jerebu pun wlaupn smenanjung teruk jerebu...
kat sini x sekemarau semenanjung...
tapi bila musim hujaaaaannnnn.....
better sediakan 10 batang payung~
ahaha....gurau jakk

2. rasa tenang ~
dok sini memang tenang sgt...
bertambah lagi kalau asasi yg dok kampus timur nih...
dikelilingi pokok, parit, tasik, burung2....
memang enjoy....
pastu kalau keluar ke kuching (main of sarawak)
korg x kan nampak jammed yg teruk mcm kat bndr2
besar kat negeri korg...
seriyes x tipu.....
dari sini pi kuching dlm 30 minit jer...
biasanya jumaat sabtu ahad,
kereta sewa semua penuhhhh...
sebab smua student keluar gi kuching...
jalan pun simple...kalau korg rajin hafal...
sebab jalan dia cuma ad roudabout jak....
kalau dr sini ke kuching, terus jakkkk...
x perlu pkir apa2.. lgpun gps ader kannn

3. makanan murah....
korng3! jangan tertipu!!
ramai kata duduk sarawak semua brg mahal!
x dinapikan ad certain yg mahal!
tp ~~~~~ 
kat unimas semua murahhh...
lg murah dr semenanjung....
x percaya sudah...
ahaha

stopppp dlu....smbung post lain! penat dh!